ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΕΛΩΝ ΣΔΙΠ: Τα έργα υποδομής και η δημοτική περιουσία στον οικισμό της Ιπποκρατείου Πολιτείας

eik_ippokratios1ΞΕΝΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

Ι. ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ:

Με το σημείωμα αυτό επιχειρείται η συνοπτική ενημέρωση των μελών του συνεταιρισμού για τις διαχρονικές ενέργειες των εμπλεκόμενων μερών -δηλαδή του εποπτεύοντα φορέα ΥΠΕΧΩΔΕ & ΥΠΕΚΑ, των ΔΣ του συνεταιρισμού, της Κοινότητας Αφιδνών και μετά την 01 Ιανουαρίου 2011, του Δήμου Ωρωπού (λόγω της διοικητικής μεταρρύθμισης του «Καλλικράτη»)- για την καταγραφή του βαθμού ολοκλήρωσης των έργων υποδομής και των περιουσιακών στοιχείων του Δήμου στον οικισμό της Ιπποκρατείου Πολιτείας.

Η μη ολοκλήρωση από τις προηγούμενες διοικήσεις των έργων υποδομής, που προβλέπονται για την πλήρη εφαρμογή του ρυμοτομικού σχεδίου στην περιοχή του οικοδομικού Συνεταιρισμού «ΔΙΕΘΝΗΣ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑ Συν.Π.Ε» εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών, αυτοδίκαια τον υπήγαγε στις προβλέψεις του άρθρου 39 του Νόμου 4030/2011, για συνέχιση τους από τον Νοέμβριο 2012 από τον Δήμο Ωρωπού.

ΙΙ. ΙΣΤΟΡΙΚΟ:

Με το αρ. πρ. 19/09-01-2005 έγγραφο του ΣΔΙΠ προς το ΥΠΕΧΩΔΕ (συν 1) ο τότε πρόεδρος του ΔΣ του συνεταιρισμού κ. Κωνσταντίνος Πάντος ενημέρωσε ότι, τα έργα υποδομής έχουν ολοκληρωθεί στον εντεταγμένο οικισμό σε σχέδιο πόλης με το ΦΕΚ 482/25-11-1977.

Όμως, από την 73η απόφαση του Κοινοτικού Συμβουλίου στις 22 Ιουνίου 2009 (συν 2) που αποφάσισαν τα μέλη του κατά πλειοψηφία, μειοψηφούντος του σύμβουλου της αντιπολίτευσης κ. Διονύση Πατεράκη, προκύπτουν τα αντίθετα, και συγκεκριμένα :

  • Ότι τα έργα υποδομής δεν έχουν ολοκληρωθεί στον οικισμό και μάλιστα ζητήθηκε η έγκριση από το Κ.Σ. ώστε να ενημερωθεί η επιβλέπουσα αρχή.
  • Ότι, αναφορικά με την ακίνητη περιούσια της κοινότητας στην εντός σχεδίου έκταση του οικισμού, απαιτείται να ληφθούν μέτρα προστασίας της προφανώς από πιθανές καταπατήσεις, όπως αποτύπωση των εκτάσεων και μεταγραφή τους στο αρμόδιο Υποθηκοφυλακείο Μαραθώνα.    

Λίγους μήνες μετά, στις 22 Σεπτεμβρίου 2009, εκδόθηκε το με αρ. πρ. 40767/22 Σεπτεμβρίου 2009 έγγραφο του ΥΠΕΣ (συν 3), μετά από ενέργειες του δημότη Αφιδνών και μέλους του ΣΔΙΠ κ. Παναγιώτη Πάντου, το οποίο ανέθεσε στην Κοινότητα Αφιδνών την υποχρέωση για τον εντοπισμό και την προστασία των ακινήτων ιδιοκτησίας της στην έκταση του οικισμού.

Προς την ίδια κατεύθυνση δηλαδή του εντοπισμού και προστασίας της περιουσίας του συνεταιρισμού από τυχόν διεκδικήσεις κινήθηκαν οι αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου Οικιστών Ιπποκρατείου Πολιτείας (ΣΟΙΠ) με συγκρότηση σχετικής επιτροπής αποτελούμενης από μέλη του που κατέληξε στην έναρξη μίας διοικητικής διαδικασίας που κινητοποίησε το σύνολο των αρμοδίων Διοικητικών Αρχών με την αποστολή εγγράφων (αρ. πρ. 170, 187, 197) (συν 4 συν 5 συν 6) με επιτακτικά ερωτήματα και αιτήματα, προς όλες τις αρμόδιες Υπηρεσίες και τον Συνεταιρισμό ήδη από τον Ιούνιο του 2010. Της προσπάθειας αυτής ηγήθηκε το ΔΣ του ΣΟΙΠ που την περίοδο εκείνη είχε πρόεδρο ΔΣ τον κ. Κώστα Κραββαρίτη και γραμματέα τον κ. Γιώργο Δρόσο ενώ συνεργάστηκε με άριστα αποτελέσματα με το Σύλλογο «Φελλέα» που είχε πρόεδρο τον κ. Νίκο Πυρουνάκη και γραμματέα την κ. Μαίρη Λαδοπούλου .

Στα πλαίσια της επίπονης και διαρκούς προσπάθειας του Συλλόγου Οικιστών Ιπποκρατείου Πολιτείας (ο οποίος ως γνωστό δραστηριοποιείται για την επίλυση των θεμάτων που απασχολούν τα μέλη του και τους κατοίκους στην περιοχή της «ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ» της Κοινότητας Αφιδνών – συν 7), και υλοποιώντας τις αποφάσεις της Γ.Σ. που λαμβάνοντο από το έτος 2010 και εξής, με την αρωγή της Ειδικής Γραμματέα Επιθεώρησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Μαργαρίτας Καραβασίλη πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στις 24-02-2011 στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής υπό τη Γενική Γραμματέα Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΚΑ κ. Μαρίας Καλτσά με συμμετέχοντες τους πρόεδρους των ΔΣ των συλλόγων κκ. Κ Κραββαρίτη, Ν. Πυρουνάκη, κ. Ευάγγελο Πάντο, κ. Ελένη Καραγιάννη –Βαρνάβα, κ. Δημήτρη Κιούση, κ. Παναγιώτη Πάντο και ο κ. Χρόνης Θωμόπουλος δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω .

Τα θέματα που διεξοδικά συζητήθηκαν κατά την σύσκεψη ήταν τα εξής :

  1. Η μη ολοκλήρωση των απαιτουμένων έργων υποδομής από τον οικοδομικό Συνεταιρισμό «Διεθνής Ιπποκράτειος Πολιτεία ΣΥΝΠΕ» ως όφειλε στην εντός σχεδίου περιοχή «Αγίας Τριάδας» της Κοινότητας Αφιδνών.
  1. Η αδυναμία της Κοινότητας Αφιδνών και κατά συνέπεια και του νέου Καλλικρατικού Δήμου Ωρωπού να εισπράξει το Τέλος Ακίνητης Περιούσιας για τα μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα της περιοχής ύψους αρκετών δεκάδων χιλιάδων Ευρώ ετησίως από έλλειψη στοιχειών ιδιοκτητών.
  1. Η κατά παράβαση πολεοδομικών διατάξεων έκδοση ή άρνηση έκδοσης οικοδομικών αδειών από τις Πολεοδομικές Υπηρεσίες όπως έχει διαπιστωθεί από Ένορκη Διοικητική Εξέταση που διενεργήθηκε με εντολή του Νομάρχη Ανατολικής Αττικής.
  1. Η διασφάλιση της Δημοτικής – Κοινοτικής Περιούσιας η οποία βρίσκεται εντός της έκτασης της περιοχής που εντάχθηκε σε σχέδιο πόλης από τον οικοδομικό συνεταιρισμό και η αξιοποίησή της υπέρ των Δημοτών του νέου Δήμου την οποία όμως διεκδικούν ιδιώτες.

Οι αποφάσεις που λήφθηκαν ήταν :

  1. Η άμεση διενέργεια ελέγχου των έργων υποδομής με απόφαση της Γ.Γ. Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΚΑ από κλιμάκιο μηχανικών της Περιφέρειας Αττικής και έκδοση σχετικής έκθεσης αποτελεσμάτων για ενημέρωση της Υπουργού ΠΕΚΑ.
  1. Η εκδήλωση των ενεργειών των άρθρων 137 παρ δ) εδάφιο εε) και 142 παρ 5β του Κ.Β.Π.Ν. από την Υπουργό ΠΕΚΑ (έλεγχος των διοικήσεων του συνεταιρισμού), σε συνδυασμό με τα αποτελέσματα του ελέγχου ολοκλήρωσης των έργων υποδομής στην εντός σχεδίου περιοχή του Οικοδομικού Συνεταιρισμού «Διεθνής Ιπποκράτειος Πολιτεία» στη θέση «ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ» της Κοινότητας Αφιδνών.
  1. Η ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ωρωπού με μέριμνα των συμμετεχόντων στην σύσκεψη Δημοτικών και Κοινοτικών Συμβούλων για λήψη αποφάσεων και περαιτέρω ενέργειες που απαιτούνται σε επίπεδο Δήμου σχετικά με τα παραπάνω θέματα.

Το χρονικό διάστημα 2008-2010 με βάση την γνωμοδότηση του δικηγόρου κ. Πολύχρονη Θωμοπούλου (συν 8), την παραπάνω απόφαση 73η /2009 του Κ.Σ. (βλ. ξανά συν 2) και με την καταλυτική συνδρομή συντονισμένων κινήσεων του κοινοτικού συμβουλίου Αφιδνών και δημοτών, τα ακίνητα των Ο.Τ. 257 – 318 (εμπορικά κέντρα –αναψυχής), 341 (τουριστικές εγκαταστάσεις), ήτοι εν συνόλω κοινόχρηστοι χώροι συνολικής έκτασης 32 στρεμμάτων οι οποίοι προορίζονται για ανοικοδόμηση κοινωφελών κτιρίων προστατευτήκαν και έμειναν ως περιουσιακά στοιχεία του ΣΔΙΠ.

Στη συνέχεια, η νέα δημοτική αρχή του Καλλικρατικού Δήμου Ωρωπού με ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου τον Ιούλιο 2011 (συν 9) ανέθεσε στον δικηγόρο κ. Πολύχρονη Θωμόπουλο, να συνεχίσει τη διαδικασία για τη μεταγραφή στο Υποθηκοφυλακείο Μαραθώνα και του έδωσε την εντολή να συνεχίσει τις ενέργειες και να υποβάλλει τις σχετικές αιτήσεις στο Δικαστήριο για να επιτύχει τη μεταγραφή των παραπάνω ακινήτων.

Μάλιστα, με την υπ’ αριθμ. 22/11-09-1973 συμβολαιογραφική πράξη παραιτήσεως (συν 10) από του δικαιώματος απαιτήσεως αποζημιώσεως και κοινοχρήστων και την συμπληρωματική με αριθμό 31205/20-05-1977 (συν 11) ο συνεταιρισμός «ΔΙΕΘΝΗΣ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑ Συν. Π.Ε» παραιτήθηκε υπέρ της Κοινότητας Αφιδνών από πάσης απαιτήσεώς του για αποζημίωση, για την δημιουργία κοινοχρήστων κτιρίων, οδών, πλατειών, αλσών, χώρων σχολικών κτιρίων, χώρων αθλοπαιδιών, παιδικής χαράς και χώρου εκκλησίας στη θέση «ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ».

Με το υπ’ αρ. πρ. 15/ 09-04-2012 έγγραφό της (συν 12), η κοινότητα ζήτησε την συμπλήρωση και ορθή επανάληψη του φορολογικού εντύπου Ε9 με τους 32 κοινόχρηστους χώρους που περιγράφονται στην έκταση του συνεταιρισμού «ΔΙΕΘΝΗΣ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑ». Στο φορολογικό έντυπο Ε9 του Δήμου Ωρωπού μέχρι και για το έτος 2014 δεν δηλώθηκαν οι 32 κοινόχρηστοι χώροι ως ιδιοκτησία του.

Στα πλαίσια της υλοποίησης της προαναφερθείσας απόφασης περί μεταγραφής των ιδιοκτησιών του Δήμου Ωρωπού στο Υποθηκοφυλακείο Μαραθώνα, παρουσιάστηκε άρνηση του Υποθηκοφύλακα να προβεί σε αυτήν και για το λόγο αυτό ο Δήμος Ωρωπού υπέβαλε αίτηση στο Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών προκειμένου να διατάξει την μεταγραφή αυτή.

Στις 23-10-2013, όμως, δημοσιεύθηκε η υπ’ αριθμ. 4640/2013 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών που απέρριψε την Αίτηση του Δήμου Ωρωπού για μεταγραφή των Ο.Τ. 257, 318, 341 χώρων προοριζομένων για κοινωφελείς εγκαταστάσεις (συν 13). Η απόφαση δεν προβλέπεται να επιδοθεί σε κάποιο τρίτο, και γι αυτό η προθεσμία της Έφεσης είναι τρία (3) έτη από την δημοσίευση, η οποία θα ασκηθεί εφόσον ο Δήμος Ωρωπού δώσει σχετική εντολή στον ίδιο ή σε άλλο δικηγόρο.

Από τα μέχρι σήμερα γνωστά στοιχεία τέτοια ενέργεια δεν έχει αποφασιστεί από την προηγούμενη και την παρούσα Δημοτική Αρχή.

Σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 39 του ν. 4030/2011 και στις διατάξεις του Δημοτικού Κώδικα, όλη η διαδικασία σε σχέση με την μη ολοκλήρωση των έργων υποδομής που προβλέπονται από το ρυμοτομικό σχέδιο στην περιοχή του οικοδομικού Συνεταιρισμού «ΔΙΕΘΝΗΣ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑ Συν. Π.Ε.», έχει ανατεθεί πλέον οριστικά στον Ο.Τ.Α. στην περιφέρεια του οποίου βρίσκεται η έκταση του Συνεταιρισμού, δηλαδή στον Δήμο Ωρωπού.

Με την υπ. αρ. 1/25 Ιανουαρίου 2013 απόφαση του, το Κοινοτικό Συμβούλιο Αφιδνών αναφορικά με την ανάληψη διεκπεραίωσης των έργων υποδομής στην Διεθνή Ιπποκράτειο Πολιτεία από τον Δήμο Ωρωπού, εισηγείται την εφαρμογή του ν. 4030/2011 (συν 14).

Σχετική είναι η από 04-02-2014 γνωμοδότηση του δικηγορικού γραφείου κ. Πολυχρόνη Θωμόπουλου για την εφαρμογή του άρθρου 39 του ν. 4030/2011 (συν 15) η οποία και κατατέθηκε στα πρακτικά του Δ.Σ. Ωρωπού της 05-05-2015 από τον Δημοτικό Σύμβουλο κ. Επαμεινώνδα Δημητρίου.

Στο πλαίσιο αυτό, με την απόφαση 143/ 15-04-2014 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ωρωπού (συν 16) αποφασίστηκαν :

  1. Να καταγραφούν τα έργα που έχουν εκτελεσθεί στην έκταση του Συν/μού κατά κατηγορία δηλαδή :

α. Έργα οδοποιίας.

β. Έργα Ύδρευσης.

γ. Έργα αποχέτευσης ομβρίων.

δ. Έργα αποχέτευσης ακαθάρτων.

  1. Να διαπιστωθούν ποιες είναι οι υποχρεώσεις του Συν/μού που απορρέουν από την νομοθεσία, την ένταξη της περιοχής στο σχέδιο πόλης, πιθανές υφιστάμενες περιβαλλοντικές διατάξεις, κλπ.
  1. Να καταγραφούν –λόγω κυριότητας- οι κοινόχρηστοι χώροι και χώροι άλλης χρήσης οι οποίοι έχουν παραχωρηθεί με συμβολαιογραφική πράξη στο Δήμο Ωρωπού, πρέπει να δηλωθούν οι χώροι αυτοί ( Δήλωση Ε9) , να διαπιστωθεί την καλή (ή άλλη) κατάστασή τους, το αν υπάρχουν καταπατήσεις κλπ.
  1. Να συνταχθεί τεχνικοοικονομική μελέτη με προεκτίμηση του κόστους κατασκευής των έργων υποδομής τα οποία υπολείπονται να ολοκληρωθούν σύμφωνα με τις υποχρεώσεις του Συν/μού που απορρέουν από την νομοθεσία και τα προγράμματα που έχουν υποβληθεί στο Υπουργείο.

Οι πιο πάνω εργασίες, είναι απόλυτα απαραίτητες για να κατοχυρωθεί η περιουσία του Δήμου και για να ανοίξει ο δρόμος για την ολοκλήρωση των έργων υποδομής.

Κατόπιν της παραπάνω απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής με την οποία εγκρίθηκαν οι τεχνικές προδιαγραφές, εγκρίθηκε η δαπάνη και ψηφίστηκε η πίστωση ποσού 19.511,98 € για την υπηρεσία καταγραφής των έργων και των περιουσιακών στοιχείων του Δήμου στην Ιπποκράτειο Πολιτεία και ο Δήμαρχος Ωρωπού με την αρ. 245/25-04-2014 απόφαση του (συν 17) ανέθεσε απευθείας το έργο στην αγρονόμο τοπογράφο Μηχανικό ΕΜΠ Λήδα Φωτοπούλου.

Όμως, στη συνεδρίαση του ΔΣ Ωρωπού της 05-05-2015 δεν κατατέθηκε -όπως ο Νόμος 4030/2011 άρθρο 39 ορίζει- η πλήρης έκθεση της καταγραφής των έργων και των περιουσιακών στοιχείων του Δήμου στην Ιπποκράτειο Πολιτεία που αποτελείται από 8 τμήματα, παρά μόνο ένα τμήμα της, συγκεκριμένα το τμήμα 8 με τίτλο «ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΙ – ΚΟΙΝΩΦΕΛΕΙΣ – ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΩΝ ΧΡΗΣΕΩΝ ΧΩΡΟΙ».

Στην εισήγηση της απόφασης του ΔΣ Ωρωπού αναφέρεται ότι η Τεχνική Υπηρεσία με το αρ. πρ. 7512/03-04-2015 έγγραφο της απέστειλε την καταγραφή των έργων και των περιουσιακών στοιχείων του Δήμου Ωρωπού στην Ιπποκράτειο Πολιτεία, που ανατέθηκε με την υπ΄αριθ. 10498/28-04-2014.

Στη συνεδρίαση του ΔΣ Ωρωπού της 05-05-2015 παρέστησαν ο πρόεδρος του ΔΣ κ Κώστας Κραββαρίτης και το μέλος του ΣΔΙΠ κ. Παναγιώτης Πάντος.

Ειδικά επί της έκθεσης:

Η έκθεση που εγκρίθηκε με την απόφαση του Δ.Σ. Ωρωπού έχει σοβαρότατες ελλείψεις και ανακρίβειες, τις οποίες καταγγέλλουμε, οι κυριότερες των οποίων είναι οι παρακάτω :

  • Αστήρικτα προβαίνει σε κρίσεις σε βάρος του προσωπικού του οικοδομικού συνεταιρισμού «ΔΙΕΘΝΗΣ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑ Συν. Π.Ε.» για δήθεν μη χορήγηση εγγράφων .
  • Υπερβαίνει το αντικείμενο του έργου της και αντί της απλής καταγραφής, προτείνει τροποποιήσεις του ρυμοτομικού σχεδίου, αλλαγές στα χαρακτηριστικά πλάτους τους προς το δυσμενέστερο των σχεδιασμένων και μη υλοποιημένων οδών , «βαφτίζει» περίπου 25 χιλιόμετρα οδικού δικτύου αυθαίρετα σε πεζόδρομους αν και επισημαίνει ότι δεν προκύπτει ο χαρακτηρισμός από τα εγκεκριμένα σχέδια ένταξης.
  • Δεν υπολογίζει στο κόστος των υπολειπομένων έργων το ηλεκτρικό δίκτυο ηλεκτροφωτισμού της περιοχής.
  • Δεν αναφέρει το κόστος κατασκευής της σχεδιασμένης και μη υλοποιημένης γέφυρας για εξυπηρέτηση του κύριου δικτύου του οικισμού.
  • Καταγράφει ως κοινόχρηστους και κοινωφελείς χώρους ιδιοκτησίας του Δήμου, συγκεκριμένους εμπορικούς χώρους, ενώ υπάρχει σε εξέλιξη δικαστική διαδικασία και πρωτοβάθμια δικαστική απόφαση για 3 τουλάχιστον χώρους (ΟΤ 257,318,341) η οποία δεν αναγνωρίζει το δημοτικό χαρακτήρα των ακινήτων, την οποία παραβλέπει .
  • Δεν αναφέρεται σύμφωνα με την υπογραφείσα σύμβαση μόνο σε έλεγχο ακινήτων από καταπατήσεις που είναι δηλωμένα στο φορολογικό έντυπο Ε9 του Δήμου στον οικισμό της ΙΠ, αλλά και σε ακίνητα του συνεταιρισμού τα οποία διαχρονικά δηλώνονται απ΄ αυτόν ως περιουσιακά του στοιχεία και έχουν καταβληθεί οι αναλογούντες φόροι.
  • Δεν λαμβάνει υπόψη την έκθεση 198/Α/2014 του ΣΕΕΔΔ (συν 18) που αφορά έλεγχο στην Υπηρεσία Δόμησης του Δήμου Ωρωπού (πρώην Τμήμα Πολεοδομίας & Πολεοδομικών Εφαρμογών Καπανδριτίου της Δν/σης ΧΩ & ΠΕ Βορείου Τομέα της πρώην Ν.Α. Ανατολικής Αττικής) και που είναι εγκεκριμένη από την αρμόδια επιτροπή του ν. 3613/2007 άρθρο 4 παρ. 4. Η έκθεση έλεγχου καταγράφει διαπιστώσεις και συμπεράσματα και καταλήγει σε μια και μοναδική πρόταση : « Η Δ/νση Τοπογραφικών Εφαρμογών σε συνεργασία με τη Δ/νση Νομοθετικού Έργου του ΥΠΕΚΑ να προβούν, η μεν πρώτη σε συμπλήρωση της υφιστάμενης πολεοδομικής μελέτης με σχετικές υψομετρικές μελέτες (οριζοντιογραφικά και υψομετρικά τοπογραφικά διαγράμματα) του οδικού δικτύου της περιοχής Ιπποκράτειου Πολιτείας της Κοινότητας Αφιδνών, η δε δεύτερη, μετά την ολοκλήρωση των ενεργειών της πρώτης, σε σύνταξη και προώθηση σχετικού Π.Δ.».
  • Η απόφαση 4640/23-10-2013 του Πρωτοδικείου Αθηνών δεν λήφθηκε υπόψη, ούτε μνημονεύθηκε στην εισήγηση του θέματος στο ΔΣ, που αφορούν στη μετάθεση της κυριότητας τριών οικοδομικών τετράγωνων κοινωφελή χαρακτήρα, συγκεκριμένα τα   ΟΤ 257, 318 που έχουν καθοριστεί ως χώροι ανέγερσης κέντρων Εμπορικών και Αναψυχής και το ΟΤ 341 που καθορίστηκε ως χώρος Τουριστικής Αξιοποίησης.

Επιπλέον,

Η ανωτέρω έκθεση δεν παρουσιάστηκε για διαβούλευση στους υπόχρεους ιδιόκτητες ακινήτων στον οικισμό, οι οποίοι θα επωμιστούν σύμφωνα με τη νομοθεσία το κόστος των υπολειπομένων έργων υποδομών, ούτε καν ενημερώθηκε το ΔΣ του οικοδομικού συνεταιρισμού.

H καταγραφή των έργων και των περιουσιακών στοιχείων της Ιπποκρατείου Πολιτείας θα έπρεπε να τεθεί για ενημέρωση και γνωμοδότηση στο Συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Αφιδνών και φορέων, αλλά και στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής.

Δυστυχώς, η έκθεση αυτή, με όλες τις θλιβερές και ουσιώδεις ανεπάρκειές της, αποτέλεσε τη βάση της εισήγησης των Υπηρεσιών του Δήμου, και της απόφασης του ΔΣ 90/2015 που τελικά ελήφθη…

Άραγε, με ποιου θεσμικού οργάνου απόφαση ήρθε προς έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο Ωρωπού μόνο το ένα από τα 8 κεφάλαια της καταγραφής των έργων και των περιουσιακών στοιχείων στην Ιπποκράτειο Πολιτεία, ενώ η σχετική εισήγηση εισήχθη προς ψήφιση με τίτλο σύμφωνο με την οικεία σύμβαση που περιλαμβάνει το σύνολο του αντικειμένου; Με ποιού ευθύνη έγινε αυτό;

Κατά της παραπάνω απόφασης κατατέθηκε Ειδική Διοικητική Προσφυγή (άρθρου 227 Ν.3852/2010)  των Δέδε Αναστασίου,  Δημητρίου Επαμεινώνδα Δημοτικού Συμβούλου Ωρωπού, Ηλιάσκου Ευάγγελου πρώην Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών και Περιβάλλοντος του Δήμου Ωρωπού,   Κραββαρίτη Κωνσταντίνου  Προέδρου του Οικοδομικού Συνεταιρισμού Υγειονομικών «Διεθνής Ιπποκράτειος Πολιτεία»,   Πάντου Παναγιώτη  και Χασιώτη Παναγιώτη Δημοτικού Συμβούλου Ωρωπού (συν 19)

ΙΙΙ. ΚΑΙ ΤΩΡΑ, ΤΙ; ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΚ ΤΟΥ ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ, ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ:

Μετά την παρέλευση του χρόνου της 26-11-2012 σύμφωνα με το άρθρο 39 του ν. 4030/2011 η οποία ορίζει «Μετά την παρέλευση της παραπάνω προθεσμίας την ολοκλήρωση των έργων αναλαμβάνουν αυτοδίκαια και αποκλειστικά οι οικείοι Ο.Τ.Α.» δημιουργείται όχι δικαίωμα, αλλά υποχρέωση των Ο.Τ.Α. για την ολοκλήρωση των έργων υποδομής.

Προ της εφαρμογής των παραπάνω, απαιτείται όπως οι αρμόδιες υπηρεσίες του οικείου Ο.Τ.Α. προβούν σε προκαταρκτική εκτίμηση των έργων τεχνικής υποδομής από οικονομοτεχνική άποψη. Την παραπάνω έκθεση εκτίμησης επικυρώνει το Δημοτικό Συμβούλιο και επέχει θέση απόφασης ανάληψης των έργων υποδομής.

Το έργο κατασκευής των τεχνικών υποδομών εντάσσεται στους προϋπολογισμούς του Δήμου, εφάπαξ ή τμηματικά, ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες και την πορεία της είσπραξης των επιβληθέντων στους Συνεταίρους ποσών και των εσόδων από την εκποίηση των αδιαθέτων οικοπέδων.

Παράλληλα και με την σύνταξη της έκθεσης της προκαταρκτικής εκτίμησης των τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου από την οποία θα προκύπτουν τα στοιχεία των μη ολοκληρωμένων έργων υποδομής δύναται ο Δήμος να υποβάλλει την έκθεση στην περιφέρεια ώστε η τελευταία να υποβάλλει την σχετική αίτηση στο αρμόδιο Δικαστήριο για την διάλυση του Συνεταιρισμού και την τυπική περιέλευση της περιουσίας του στον Δήμο για την ολοκλήρωση των έργων υποδομής στην έκταση του Συνεταιρισμού.

Η εξουσία του Δήμου για την ολοκλήρωση των έργων υποδομής είναι δέσμια (δεσμευτική) όπως εξίσου δέσμια είναι η υποχρέωσή του να αντλήσει τα κεφάλαια για την ολοκλήρωση των έργων υποδομής από τα αδιανέμητα οικόπεδα και από την συνεισφορά των Συνεταίρων – ιδιοκτητών οικοπέδων.

Δυστυχώς και πάλι, διαπιστώνουμε ότι με την ως άνω απόφαση του ΔΣ δεν προκύπτει το ύψος της δαπάνης των έργων υποδομής των οποίων ο Δήμος ανέλαβε την υλοποίηση ενώ οι εν γένει μεθοδεύσεις όπως τις περιγράψαμε μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι μάλλον δεν υπάρχει εκ μέρους του Δήμου ούτε πολιτική βούληση ανάληψης των υποχρεώσεών του. Ελπίζουμε να διαψευσθούμε.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:

Στο κυρίαρχο ερώτημα για τους συνεταίρους του ΣΔΙΠ αυτή τη στιγμή που είναι   «Ύπαρξη Συνεταιρισμού ενεργού με εκλεγμένο Δ.Σ. ή η κατάπτωση του Συνεταιρισμού σε καθεστώς λύσης και εκκαθάρισης ; »

Ο συνεταιρισμός «ΔΙΕΘΝΗΣ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑ Συν. Π.Ε.» έχει πλέον εναρμονισμένο καταστατικό και νομίμως υφίσταται ως ΝΠΙΔ με την απόφαση 08/14 Ιανουαρίου 2015 του Ειρηνοδικείου Αθηνών (συν 20)

Επιπροσθέτως, από το ιστορικό όπως σας το εκθέσαμε στο έγγραφο αυτό, διαφαίνεται (αν όχι αποδεικνύεται) η θέση μας ότι ο ΣΔΙΠ έως αυτή τη στιγμή αποτελεί τον μοναδικό φορέα που έχει αγωνιστεί ενεργά και συντονισμένα για την προστασία της περιουσίας (των αδιάθετων μερίδων), αποτελεί τον μοναδικό φορέα που συνεχίζει να αγωνίζεται προς αυτή την κατεύθυνση, με δεδομένη τη δέσμευση του προεδρου του ΔΣ ΣΔΙΠ κ. Κώστα Κραββαρίτη για την αμείωτη και διαχρονική προσπάθεια για το σκοπό αυτό παρά τον πόλεμο που δέχεται, και τυχόν λύση και θέση του σε εκκαθάριση θα ήταν καταστροφική για την τύχη αυτού του στόχου.

 Το ΔΣ ΣΔΙΠ

Όλα τα συνημμένα έγγραφα βρίσκονται ανηρτημένα στην ιστοσελίδα του ΣΔΙΠ http://www.sdip.gr ή μπορούν να παραληφθούν σε φ/α από τα γραφεία του συνεταιρισμού κατόπιν συνεννόησης.

This entry was posted in Ενδιαφέρουν, Επιστολές, Θέματα. Bookmark the permalink.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.